جامعة سيناء

الرسوم الدراسية

تعليمات مهمة وأوراق مطلوبة

تتشرف جامعة سيناء بالترحيب بجميع طلاب الثانوية الناجحين والمهتمين بالانضمام إلى جامعة سيناء.

يُعد التقديم للالتحاق بجامعة سيناء أمرًا تنافسيًا للغاية نظرًا للعدد المحدود من المقاعد المتاحة كل عام. يُرجى تقديم طلب في وقت مبكر واستيفاء المتطلبات التالية لزيادة فرصتك في الانضمام إلينا.

 

قواعد مهمة:

يجب على المتقدمين إلى جامعة سيناء كتابة جميع المعلومات المطلوبة في نموذج طلب الالتحاق المتاح على موقع جامعة سيناء على الويب وكتابة عنوان بريدهم الإلكتروني بشكل صحيح. يجب أن يكون عنوان البريد الإلكتروني واضحًا وصحيحًا لأنه الوسيلة الوحيدة للتواصل بين فريق الالتحاق ومقدم الطلب.

يجب على المتقدمين مراجعة بريدهم الإلكتروني بانتظام واتباع جميع تعليمات الدفع على النحو المذكور أدناه.

في حالة القبول، سيتعين على مقدم الطلب دفع الرسوم الدراسية إلى رقم الحساب المصرفي للجامعة الذي سيتم إرساله إليه/إليها عبر البريد الإلكتروني. يتعين سداد الرسوم في غضون يومي عمل، ولا يتم قبول الدفعات المتأخرة.

EGYPTIAN STUDENTS – Required paperwork

-Original certificates of: Secondary school or the equivalent + birth certificate

-Copy of National ID

-6 recent photos with a white background

-Male students: Namouzag 2 & 6, and computerized birth certificate for all males born in/prior 2011

 

 

FOREIGN STUDENTS/EGYPTIAN STUDENTS WITH NO THANAWYA AMMA

-Original certificates: Secondary school + birth certificate stamped and authenticated by the Ministry of the Foreign Affairs in the country from which the certificate is obtained.

-Copy of valid passport

-6 recent photos with white background

-Male students: Namouzag 2 & 6, and computerized birth certificate for all males born in/prior 2011

 

INCOMING TRANSFER STUDENTS

-Same documents are needed for whether Egyptian or International students.

-Incoming transfer students from Egyptian universities must submit an official transcript, and a course description stamped by the Ministry of Higher Education.

-Incoming transfer students from abroad universities must submit an official transcript, and a course description stamped by the Ministry of Higher Education and the Ministry of Foreign Affairs, or the Egyptian embassy in the home country. In addition to a document from the cultural attaché confirming that the university is accredited.

-Incoming transfer students must obtain the minimum high school certificate grade, or percentage, either in the year she/he obtained the high school degree or in the year of transfer.

-The required Cumulative Grade Point Average (CGPA) for transfer is at least 2.0 –or 60%.

-Letter of enrollment from the home institution showing the enrollment status of the student and hi military status for Egyptian male students.

-Certificate of proper conduct from the home institution.

a-Financial Aid logo changer